اجرای غلط قانون مالیات بر ارزش افزوده مردم را قانون‌گریز کرده است/ شهرداری در ازای عوارضی که می گیرد
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
اجرای غلط قانون مالیات بر ارزش افزوده مردم را قانون‌گریز کرده است/ شهرداری در ازای عوارضی که می گیرد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 19:5

کارشناس ارشد مالیاتی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه شهرداری باید در جهت توسعه فرهنگ مالیاتی مشارکت داشته باشد، گفت: عملکرد بد ماموران مالیاتی و اجرای غلط قانون مردم را قانون‌گریز کرده است.

محمد رضا جعفریان در گفت‌وگو با اتاق اصناف ایران در مورد آخرین وضعیت لایحه پیشنهادی دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این لایحه قرار است هفته آینده به دولت برود.

وی در مورد خواسته بخش خصوصی نسبت به مالیات بر ارزش افزوده، گفت: ما به دولت پیشنهاد داده ایم که تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ مالیا ت برارزش افزوده را 10 درصد تصویب کند تا بتوانیم فرهنگ سازی و زیر ساخت های اجرای دقیق مالیات ها را به وجود آوریم.

کارشناس ارشد مالیاتی اتاق اصناف اتهران ادامه داد: همچنین پیشنهاد می کنیم با توجه به اینکه دریافتی شهرداری از منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بالغ بر7/2 درصد است، شهرداری نیز در جهت توسعه زیرساخت ها و توسعه فرهنگ مالیاتی مشارکت داشته باشد و در ازای عوارضی که می‌گیرد امکاناتی را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی کوچک قرار دهد تا آنها بتوانند در اجرای بهتر قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند.

جعفریان گفت: شهرداری می تواند به استقرار و نصب صندوق های فروش کمک کند، اکنون از این طرح استقبال نمی شود و مهمترین دلیل آن عملکرد بد ماموران مالیاتی به خصوص در بخش ارزش افزوده است به این صورت که در همه جا از کل فروش، مالیات بر ارزش افزوده مالیات دریافت می‌کنند اما در ایران در هر مرحله از تولید یک کالا مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود که این با روح قانون مغایرت دارد، این نحوه اجرای غلط قانون مردم را قانون‌گریز کرده است.

وی تاکید کرد: ما باید در جهت شفاف سازی و روان سازی قانون در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم قوانین را بهتر به اجرا درآوریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،